Distantsõpe
Minu jaoks on distantsõpe kulgenud väga hästi. Mulle väga meeldib see ning ma leian, et see on hea vaheldus näost näkku kontakttundidele. Ülesannetega olen enam-vähem hakkama saanud. Mõned asjad õnnestuvad paremini, kuid osad on natuke keerulisemad ning võtavad rohkem aega.
Informaatika ülesannetega olen kokkuvõttes hakkama saanud. Olen siiski pidanud vahepeal teistelt pereliikmetelt abi küsima, sest ei leia programmides kõiki asju üles. Kuna ma varasemalt pole arvutiõppe tunde saanud, siis esialgu oli päris raske.
Kodus kulub õppetööks enamasti vähem aega kui koolitunnis, eriti kui ei ole videotundi. Siis saab ülesanded kohe järjest kiiresti valmis ning vaba aega jääb rohkem. Kodus ei sega klassikaaslaste jutustamine õppetööle keskendumist. Kui teen õppetööd oma toas, siis ei sega ka pereliikmete hääled ning tegevus.
Probleeme on vahepeal olnud sellega, et tehnika veab alt. Näiteks ei lähe arvuti alati kiiresti tööle ning tund on vahepeal juba alanud. Mõnikord on juhtunud, et heli ei tööta korralikult, nii õpetajal kui ka oma arvutil. Ka tuleb ette, et arvutis olevad programmid ei võimalda alati kõiki ülesandeid niimoodi täita, kui õpetaja soovib. Siis olen rääkinud õpetajatega ning teinud kokkuleppe, et teen näiteks teises programmis või jäävad teatud vead, millega õpetaja oskab arvestada.
Positiivne on see, et olen õppinud arvutiga uusi asju tegema, mida varem ei osanud. Erinevates õppekeskkondades olen hästi hakkama saanud, eraldi lemmikuid välja tuua ei oska.
Ajaplaneerimine on läinud hästi. Enamus asju on õigeks ajaks tehtud, kuid vahepeal, kui on olnud liiga palju õppimist, on jäänud mingid asjad ka tegemata. Ennast analüüsides, peaksin vahel alustama suuremate kodutöödega varem, mitte jätma neid viimasele minutile. Mulle meeldib, et saan kauem magada kui muidu koolipäevadel saaksin. Vahel ärkan ise varem ja teen osad õppetööd ära hommikul, enne kui zoomi tunnid algavad.
Õpetajad võiksid uue teema alguses teha videotunni ning seal teema lahti seletada. Praegu kõikides ainetes seda ei tehta. Pärast seda võiks jätta paariks tunniks iseseisvat tööd, mille saame endale sobivaks ajaks ära teha ning mis ei oleks kindlaks kellaajaks. Hiljem siis võiks koos arutleda ja kontrollida iseseisva töö vastuseid. Kellaajalised ülesanded tekitavad liialt stressi, kuna kodus ei ole selleks alati kõige soodsam keskkond, sest teistel pereliikmetel on ka distantsõpe või kodukontori töö. Seega on hea, kui saaksin ise valida aega ülesande sooritamiseks. Õpetajad võiksid lisada järgmise päeva töö ja ülesanded eelmisel õhtul, nii saaksin oma päeva paremini planeerida, kui tean juba ette, kas mul toimub tund zoomis või teen iseseisvat tööd. Muidu ootan tihtipeale enne tundi, kas tuleb zoom või mitte ja ei saa sel ajal ka muid ülesandeid lahendada.
Ülevaade väga hea ja põhjalik. Aitäh!
VastaKustutaÜks nõuetest oli teksti ilmestamine. Viide pildi allikale puudu.